Zoek op de website
Ambassadeur Albert-Jan Postma: ‘Groningen kun je nooit genoeg promoten’

Ambassadeur Albert-Jan Postma: ‘Groningen kun je nooit genoeg promoten’

Ambassadeurs

01-02-10

‘Het promoten van Groningen is ons op het lijf geschreven,’ vertelt Albert-Jan Postma, directeur van opleidingsbedrijf Freia. Het bedrijf is inmiddels drie jaar ambassadeur van Groningen en doet dat nog steeds met veel plezier. Freia is een verzameling van bedrijven die actief zijn in opleiden en trainen en heeft vestigingen door heel Nederland. ‘Het is voor ons makkelijk om Groningen te promoten, omdat wij vestigingen door het hele land hebben. Daar brengen wij Groningen positief onder de aandacht. Veel mensen vragen zich af waarom ons hoofdkantoor in Groningen zit. Dat is omdat het de mooiste stad van Nederland is.’

Postma, zelf afkomstig uit Winschoten, merkt dat het beeld over Groningen steeds positiever wordt. ‘Vroeger kreeg je nog al eens schimmige gezichten als je over Groningen begon, maar de laatste tijd is Groningen echt hot. Iedereen is tegenwoordig wel eens in Groningen geweest en kan er over meepraten.’ Zelf denkt Albert-Jan Postma dat de kracht van Groningen is, dat het de uitstraling van een dorp heeft en de allures van een stad. ‘Groningen is ook heel toegankelijk voor buitenstaanders. Je merkt in sommige steden dat je er als buitenstaander niet tussen komt, maar in Groningen lukt dit juist wel.’

Postma vindt het goed dat Groningen ambassadeurs heeft voor het promoten van Groningen. ‘Je ontmoet als ambassadeur van Groningen ook andere ambassadeurs. Omdat je allemaal bezig bent met het promoten, schept dat een band. Wij promoten Groningen door arrangementen aan te moedigen in de stad Groningen. Zoals Hotel Hampshire en Meerwold, waar bedrijven kunnen vergaderen en opleiden en daarnaast de mogelijkheid hebben tot overnachten. Andere bedrijven doen dat anders, bijvoorbeeld via een skybox in een voetbalstadion, wat ook goed is. Ik vind dat je met elkaar iets over moet hebben voor stad en ommeland, Groningen kun je nooit genoeg promoten.’

www.freia.nl

Meer lezen?