Zoek op de website
'Topdutch it is!'

'Topdutch it is!'

Ambassadeurs

26-01-17

Blog Siem Jansen, directeur NOM én Ambassadeur van Groningen

'De start van 2017 gaf een golf van publiciteit voor Noord-Nederland door de onorthodoxe actie rondom de geruchten dat Tesla op zoek is naar een productielocatie in Europa. Onder de titel Topdutch lanceerde Noord-Nederland een website met daaraan gekoppeld tweets om Tesla duidelijk te maken dat we in Noord-Nederland veel te bieden hebben. De media aandacht in de volgende dagen was opvallend. Los van de vraag of we uiteindelijk in de race rondom de vestiging van Tesla succesvol zullen zijn, heeft deze campagne een aantal positieve effecten.

In de eerste plaats blijkt dat een appgroepje van ondernemers en bestuurders gezamenlijk snel en creatief tot iets kunnen komen en realiseren. In de rol van verbindingsofficier voelde dat heel goed. Noord-Nederland presenteerde zich! Vanuit het besef dat dergelijke grote ‘vissen’ ongeacht de locatie van vestiging winst opleveren voor heel Noord-Nederland is het tevens een mooie bijvangst. De energie die zowel ondernemers als ook bestuurders daarin ervaren hebben moeten we zien vast te houden.

Last but not least zie ik in de publiciteit de verbazing over de assertiviteit van het Noorden ook terug. Wellicht een beetje verbazing over de bravoure die ook spreekt uit de website en totale aanpak. Ook dat kunnen we vaker toepassen.

Als NOM pleiten we al jaren voor een gezamenlijk motto. Tot nu toe hebben we door middel van de slogan ‘Noord-Nederland waar het gras groener is’ die boodschap willen promoten. Nu ligt er een mooi motto: TOPDUTCH.  Dat verbindt ons in de Tesla actie, maar is een prima begrip om als Noordelijke uithangbord internationaal vaker te gebruiken.

Kortom een topactie, in een top omgeving.'

https://www.topdutch.com/

Meer lezen?