Zoek op de website
Conversies.nl zorgt voor meer omzet uit online marketing

Conversies.nl zorgt voor meer omzet uit online marketing

Ondernemen

23-11-16

Dat je website goed bezocht wordt, is natuurlijk leuk. Maar uiteindelijk gaat het je als bedrijf erom dat die bezoekers ook iets bij je aanschaffen. Het Groningse bedrijf Conversies.nl is specialist in online marketing en weet precies hoe je die ‘conversion rate’ optimaliseert. ‘We willen niet het grootste online marketingbureau worden, maar wel het beste’, zo zegt oprichter Bouke Majoor, die met zijn bedrijf aardig op weg is om die ambitie te verwezenlijken.

‘Waar andere online marketingbureaus zich ook bezighouden met bijvoorbeeld het bouwen van websites, houden wij ons alleen maar bezig met online advertising’, zo vertelt Majoor. ‘Door onze specialisatie lukt het ons elke keer om de aantallen conversies voor de klant te verhogen.’

Majoor begon zijn bedrijf twee jaar geleden, op 1 oktober 2014. ‘Daarvoor was ik zo’n drie jaar werkzaam bij het snelgroeiende online telefoniebedrijf Voys, ook in Groningen. Ik hield me daar bezig met de marketing en voornamelijk de online uitingen van het bedrijf. Het mooie van het Voys-model is dat ik zelf kon bepalen wat het beste was voor het bedrijf. Dat geeft je de ruimte om je kennis up-to-date te houden. Ik deed dus wat ik leuk vond en daarin werd ik steeds beter. Voys is online ontzettend zichtbaar en steeds meer andere ondernemers kwamen bij mij met de vraag of ik wat ik voor Voys deed ook niet voor hen kon doen. Op een gegeven moment kreeg ik het zo druk dat ik maar voor mezelf ben begonnen.’

Het bleek geen verkeerde keuze, want het gaat inmiddels erg goed met Conversies.nl. Fit For Free, De Hanzehogeschool, De Schoenenfabriek, Health2Work en Voys: het zijn slechts enkele voorbeelden van bedrijven die hun online omzet zagen stijgen dankzij de werkwijze van Conversies.nl. ‘En hoe meer ondernemingen tevreden over ons zijn, hoe meer klanten we erbij krijgen. Het blijft natuurlijk niet onopgemerkt dat we echt resultaat boeken en zorgen voor hogere online inkomsten.’

Waar Majoor twee jaar geleden nog in zijn eentje met het bedrijf begon, zijn er inmiddels vijf mensen in dienst bij Conversies.nl. ‘Natuurlijk willen we zoveel mogelijk klanten binnenhalen, maar het is mij er niet om te doen het grootste online marketingbureau te worden, maar wel het beste’, zo zegt de ambitieuze Majoor. ‘Daarom doen we ook niet alles omtrent online marketing, maar alleen dat wat we echt leuk vinden. Ik wil met een kleine club mensen de allerbeste zijn in de wereld van online advertising. Daarbij is het erg belangrijk dat we echt vanuit de inhoud werken. Om dat te onderstrepen en om altijd de beste kwaliteit te bieden hebben we onze contracten per maand opzegbaar gemaakt.’

‘Bij Voys heb ik geleerd dat het veel leuker is om voor gelukkige klanten te werken, dan voor heel veel klanten, daarom focussen we ons volledig op online advertising en maken we bijvoorbeeld geen websites. Natuurlijk groei je dan minder snel, maar door de specialisatie staan we wel voor kwaliteit. Dat maakt het voor onze klanten leuker, maar zeker ook voor mijzelf.’

www.conversies.nl

Meer nieuws