Zoek op de website
Genieten in Groningen

Genieten in Groningen

Ondernemen

Op donderdag 1 april is een nieuwe toeristische campagne over de provincie Groningen gelanceerd: 'genieten'. Commissaris van de Koningin Max van den Berg gaf het officiële startschot. De initiator van de campagne is Stichting Erven A. de Jager. Zij heeft Marketing Groningen de opdracht gegund de nieuwe campagne vorm te geven en uit te voeren. Doel van de campagne is het versterken van het cultuurtoerisme naar Groningen.

Sabbatical in een weekend 

De provincie Groningen kent een grote rijkdom aan natuur, historie en cultureel erfgoed. Daarmee is het de ideale provincie om eens heerlijk de zintuigen open te zetten, het hoofd leeg te maken van alledaagse dingen én eindeloos op te gaan in hetgeen waar het echt om draait; mens zijn. Niet iedereen kent deze kant van Groningen. De nieuwe toeristische campagne gaat daar verandering brengen. De kernboodschap is: ook al verblijf je een weekend in Groningen, het voelt alsof je op sabbatical bent geweest. 

Uitgangspunt van de campagne zijn acht prominente Groningers: zij zijn het gezicht van de campagne en "nemen de bezoeker mee" de stad en provincie in, naar plekken die voor hen een bron van inspiratie zijn. Deze inspirerende plekken zijn vertaald naar toeristische arrangementen en bijzondere tips, die bezoekers zelf kunnen gaan ontdekken. De acht Groningers zijn kunstschilders Henk Helmantel, en Maya Wildevuur,  componist Arnold Veeman, interieurarchitect Bart Vos, dierenactiviste Lenie 't Hart, chef-kok Dick Soek, zangeres Imca Marina en culinair redacteur Marjoleine de Vos.

Unieke verbinding 

Marketing Groningen en Stichting Erven A. Jager werken binnen deze campagne samen met diverse organisaties en instellingen op het gebied van toerisme, cultuur en landschap, waaronder Stichting Oude Groninger kerken, Het Groninger landschap, Erfgoedlogies Groningen en Toeristische Recreatief Oost Groningen. Max van den Berg: "Deze campagne is echt uniek door de verbinding die zij realiseert. Niet alleen tussen toeristische ondernemers en instellingen, maar ook tussen stad en ommeland."

Erven A. de Jager 

Stichting Erven A. de Jager zet zich sinds jaar en dag in voor het behoud en versterken van de Groninger cultuur en historie. Zij financiert het project dat vier jaar loopt. In totaal wordt anderhalf miljoen euro uitgetrokken voor de campagne, die valt onder de vlag van Er Gaat Niets Boven Groningen. 

www.genieten.groningen.nl

Meer lezen?