Zoek op de website
Pink Marketing wil de gevestigde orde wakker schudden

Pink Marketing wil de gevestigde orde wakker schudden

Ondernemen

22-10-14

Groningen, en daarmee natuurlijk ook Nederland, is sinds kort een nieuw, innovatief marketingbureau rijker. Volgens de oprichters is Pink Marketing, zoals het bedrijf heet, niet het zoveelste reclame-, media- of online marketingbureau, maar een objectieve derde partij die elke e-commerce manager of marketeer helpt bij het maken van de juiste keuzes en het kiezen van de juiste partijen. Zonder voorkeur voor platform, kanaal, techniek of de hoogte van het mediabudget, zoals vaak gebruikelijk bij bestaande bureaus

‘Wij verwachten voor elke adverteerder waarde toe te kunnen voegen door extra omzet te genereren en flink in de kosten te snijden’, aldus oprichters Boudewijn de Jong en Willem Waardenburg vol zelfvertrouwen. ‘Pink Marketing is het énige objectieve online adviesbureau van Nederland en we hebben echt ontzettend veel zin om de gevestigde orde wakker te schudden!’

De ontwikkelingen online volgen elkaar in een razend tempo op. ‘Zo snel zelfs dat het als online marketeer onmogelijk is om bij te blijven, de juiste prioriteiten te stellen en ook nog eens externe bureaus continu te challengen’, zo stellen de heren achter Pink Marketing. ‘Hier maken bureaus dan ook veelvuldig gebruik van. Wij willen organisaties echt helpen om hun e-commerce naar het volgende niveau te tillen en gooien de 'rotte appels' er met veel plezier uit.’

Met enkel het belang van de adverteerder voor ogen kan Pink de huidige partners uitdagen, of helpen met de zoektocht naar de meest geschikte partners. Door kritische vragen te stellen omtrent media, uren, techniekkosten en rapportages is Pink niet de slager die zijn eigen vlees keurt en kan het marketingbureau dus zonder dubbele agenda advies uitbrengen, zo is het idee.

De Jong en Waardenburg zijn beiden afkomstig van het succesvolle Groningse online marketing-bureau StormMC en hebben ze in de afgelopen jaren een grote bijdrage geleverd aan de onstuimige groei van dat bedrijf. De Jong was er onder andere verantwoordelijk voor opdrachtgevers als Bol.com, Wehkamp, BMW en ANWB en heeft jarenlange ervaring met complexe e-commerce-trajecten. Waardenburg is begonnen als management trainee bij Unilever en heeft campagnes opgezet en gemanaged voor klanten als Essent, Mexx en Roompot. Daarnaast was hij als Account Director verantwoordelijk voor het ontwikkelen en ten uitvoer brengen van de online marketingstrategie van bedrijven als KLM, Bosch Siemens, Achmea en Ziggo.

‘Pink is geen traditioneel mediabureau’, aldus het tweetal. ‘Maar ook geen online marketingbureau. We ontwikkelen geen reclamecampagnes, kopen geen media in en managen geen online campagnes. Traditionele mediabureaus hebben enorm veel moeite om de ontwikkelingen in de markt bij te benen en hebben verdienmodellen die achterhaald zijn en waarbij nog veel te veel aan de strijkstok blijft hangen. Omdat online marketing bureaus veel meer inzicht geven in resultaten (clicks/conversies) wordt vaak ten onrechte gesuggereerd dat online marketing volledig transparant is. Het is echter volstrekt onduidelijk of de tarieven waartegen media wordt ingekocht optimaal zijn, of plaatsingen van advertenties rendabel zijn en of uurtarieven van ingehuurde online marketeers redelijk zijn voor hun kennis en kunde’, zo betogen De Jong en Waardenburg.

http://www.pinkmarketing.nl

 

Meer nieuws