Zoek op de website
Schotel met WiQhit elke bezoeker een gepersonaliseerde website voor

Schotel met WiQhit elke bezoeker een gepersonaliseerde website voor

Ondernemen

08-10-15

Waar je tien jaar geleden nog wegkwam met een simpele website met daarop een beschrijving van je product of dienst en je contactgegevens, tegenwoordig moet een effectieve website aan veel meer eisen voldoen. Eigenlijk moet je elke klant of bezoeker persoonlijk kunnen aanspreken. Dat klinkt erg ingewikkeld – en tot voor kort was het dat ook – maar dankzij het Groningse WiQhit is het nu buitengewoon gemakkelijk te realiseren.

Volgens WiQhit, dat is opgenomen in de prestigieuze MKB Innovatie Top 100, is het belangrijk om de juiste informatie over de bezoeker te verzamelen, zodat je verschillende persona's (klantsegmenten) kunt onderscheiden. Voor personalisatie naar geografische afkomst kan het al voldoende zijn om het IP-adres van de bezoeker mee te nemen. Maar door middel van het simpelweg plaatsen van het WiQhit-script op de pagina kan zelfs worden ingespeeld op iemands muzieksmaak, vakantievoorkeur of gezinsgrootte.

Vervolgens kun je via WiQhit voor elk van deze klantsegmenten een unieke website-ervaring creëren. Dat kan bijvoorbeeld door plaatjes, tekst of video’s te plaatsen die een specifieke boodschap bevatten voor een type klant/bezoeker. WiQhit heeft hiervoor een handige contenteditor ontwikkeld, die de websitebeheerder in staat stelt om zelf makkelijk en snel content aan te passen door over de site te navigeren, en met een muisklik aan te geven welke content moet reageren op getoond gedrag.

Als de personalisaties klaar zijn, kunnen ze met een druk op de knop geactiveerd worden. Zodra iemand op de website komt, wordt hij door WiQhit in één van de persona’s ingedeeld en krijgt hij of zij de daarbij passende content te zien.

Of het werkt zoals bedoeld, kun je als beheerder van de site zelf constateren. WiQhit heeft namelijk een handig dashboard gecreëerd waarin bijvoorbeeld in één oogopslag te zien is hoeveel tijd bezoekers op je site doorbrengen, wat de ‘bounce rate’ is (hoeveel bezoekers vertrekken direct na binnenkomst) en of er meer interactie plaatsvindt. Op basis van die gegevens kun je de personalisaties vervolgens natuurlijk verder aanscherpen, totdat je elke bezoeker de perfect gepersonaliseerde pagina kan voorschotelen.

http://www.wiqhit.nl

Meer lezen?