Zoek op de website
Zakenpodium: nieuwe manier van zakendoen in Groningen

Zakenpodium: nieuwe manier van zakendoen in Groningen

Ondernemen

01-08-10

De Groningse ondernemer Martin van Hoek heeft een nieuwe manier van zakendoen ontwikkeld. Hij heeft een webapplicatie laten bouwen door het Groningse internetbedrijf iWink waardoor mensen razendsnel offertes kunnen aanvragen of juist indienen. ‘Zakenpodium.nl’, is de naam van de website, een platform dat snel een match maakt tussen een offerteaanvraag van een koper en het profiel van een leverancier. Daardoor ontvangt de koper binnen een paar seconden op zijn beeldscherm een aantal leveranciers, die snel aan de specifieke behoefte van de koper kunnen voldoen. Vooral acquisitie voor nieuwe opdrachten kan er een stuk gemakkelijker van worden, want daar kan de nieuwe website voor gaan zorgen.

‘Al jaren irriteerde het mij dat er niet één platform is waar ik als ondernemer met een klein aantal handelingen toegang kan krijgen tot een aantal op kwaliteit en betrouwbaarheid getoetste leveranciers die ook aan mijn specifieke behoefte kunnen voldoen. Met de komst van Zakenpodium.nl behoort deze ergernis tot het verleden’, laat Van Hoek weten.

Door gebruik van Zakenpodium.nl kan de koper onder eigen regie gratis, snel en tijdbesparend in contact komen met leveranciers. En voor de leverancier is Zakenpodium.nl een snel en tijdbesparende lead- /omzetgenerator en acquisitietool. De leverancier hoeft pas tot actie over te gaan als een serieuze en direct geïnteresseerde koper zijn belangstelling kenbaar heeft gemaakt. Zakenpodium adviseert de koper en leverancier om elkaars interesse een vervolg te geven met een persoonlijk contact. Een complete online (offerte)afhandeling binnen zakenpodium.nl behoort ook tot de mogelijkheden.

‘Acquisitie van nieuwe klanten is één van de meest cruciale activiteiten voor een onderneming. Maar heel vaak zien we dat acquisitie moet worden uitgevoerd naast een andere taak. En ook constateren we dat kwalitatief slechte leads tot zinloze afspraken leiden en niet tot nieuwe klanten. In veel gevallen komt men hier tijdens een eerste gesprek pas achter. Zeker als de directeur/eigenaar of accountmanager wordt ingezet voor het opvolgen van leads is dit een dure grap’, zo betoogt Van Hoek.

Zakenpodium is nu actief in vier branches, te weten: Arbeidsbemiddeling, Schoonmaakdiensten, (Grafisch) Ontwerp en Bedrijfsverzekeringen. Uitbreiding naar circa 30 branches moet volgens Van Hoek in 2011 zijn gerealiseerd.

www.zakenpodium.nl