Navigatie overslaan

Klip­pa

In een tijd waarin veel bedrijven zich proberen aan te passen aan een veranderende wereld en nieuwe technologieën, is softwarebedrijf Klippa een voorbeeld van een bedrijf dat voorop loopt. Terwijl ze de afgelopen jaren meer dan honderd procent per jaar zijn gegroeid, hebben ze ook gelet op hun impact op mens en milieu. Ze geloven dat met de juiste inzet alles mogelijk is.

Klippa heeft een internationaal karakter, maar hun hart ligt in Groningen. Het bedrijf werd in 2015 opgericht om omslachtige papierstromen en administratieve processen die veel tijd en energie kosten te digitaliseren. "Door het internationale karakter van de stad kunnen we met internationaal talent software verkopen in dertig landen over de hele wereld" vertelt Yeelen Knegtering, CEO van Klippa.

Klippa maakt software op basis van kunstmatige intelligentie waarmee bedrijven fouten en fraude kunnen voorkomen, tijd kunnen besparen en meer aandacht kunnen besteden aan hun kernactiviteiten. Hierdoor kunnen de bedrijven zich klaarmaken voor de toekomst. Het bedrijf is trots op haar Groningse wortels en gebruikt de stad en haar internationale karakter als een middel om wereldwijd te groeien. "Maar we geloven ook dat moderne bedrijven meer doen dan alleen groeien." Naast veel omzetgroei probeert Klippa ook te zorgen dat dat kan zonder negatieve impact op mens en milieu. "Wij opereren bijvoorbeeld honderd procent CO2-neutraal."

Klippa voelt zich gelukkig in een stad als Groningen. Het is de energie en het enthousiasme van de jonge professionals in Groningen waardoor Klippa kan floreren. "Groningen heeft echt alle voordelen van een grote internationale stad, maar niet de nadelen van de gigantische drukte."

Deze website maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikersbeleving. Lees onze cookieverklaring