Navigatie overslaan

BANO raakt het publiek met sta­te-of-the-art event technology’

Het Groningse BANO levert evenemententechniek, of zoals ze het zelf zeggen: 'state-of-the-art event technology’. Denk daarbij aan alles wat er op technisch gebied komt kijken bij de organisatie van grote evenementen: licht, beeld, geluid, podia, decor en standbouw, inclusief alle apparatuur, materialen en technici. En dat doet het bedrijf op het hoogste niveau, voor internationale opdrachtgevers als Google, Hewlett Packard en Endemol, nationale klanten als AEGON. KLM en KvK en regionale partijen als MartiniPlaza en Noorderpoort.

BANO is een echt familiebedrijf. 'Het begon allemaal met een klein geluidverhuurbedrijfje, dat mijn ouders in de jaren ’60 uit liefhebberij hebben opgericht, toen nog met twee draaitafels, een microfoon, een versterker, een mengpaneeltje en twee zelfgebouwde luidsprekers in een oude VW Kever', vertelt CEO Erwin Balkema. Ruim een halve eeuw later verhuurt BANO nog steeds audiovisuele apparatuur, maar dan op een veel grotere schaal en met veel meer disciplines in één totaalpakket. In plaats van de VW Kever van vroeger staat er nu een indrukwekkend wagenpark, met meerdere grote trucks.

Deze website maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikersbeleving. Lees onze cookieverklaring