Creativiteitsprijs voor ‘De Culturele Onderneming’
Noord-Nederland kent veel kunstenaars en creatief ondernemerstalent. Om hen een duwtje in de rug te geven, maar ook om ondernemers in contact te brengen met mensen uit de creatieve sector, heeft de Kamer van Koophandel de Creativiteitsprijs ingesteld. Na het succes van de creativiteitsprijs in 2007 en 2008 werd gisteren voor de derde keer de Creativiteitsprijs uitgereikt. Doel van de Creativiteitsprijs is ondernemers te laten zien dat creatief denken en doen, vooral in tijden van recessie, kan leiden tot betere resultaten. De Culturele Onderneming bedenkt en ontwikkelt activiteiten op het gebied van kunst en cultuur. Dat strekt zich uit van literaire avonden tot concepten voor tentoonstellingen en opdrachten tot het schrijven van een boek of bundel.
De samenwerking tussen de drie Noordelijke provincies vormde het thema van de avond, waar veel aandacht was voor een nieuwe Regiovisie. Ondermeer Jacob Emmelkamp, voorzitter van de Kamer van Koophandel Noord-Nederland, sprak de aanwezigen toe. Eric Jansen, directeur van de Kamer van Koophandel, fungeerde als een soort spreekstalmeester. Emmelkamp liet tijdens zijn toespraak weten blij te zijn dat er zoveel jonge ondernemers uit de Noordelijke provincies naar de receptie waren gekomen. “Zij zijn het fundament voor onze toekomst.”