Navigatie overslaan

De storm­ach­ti­ge ont­wik­ke­ling van StormMC

Het Groningse StormMC bestaat ruim vijfeneenhalf jaar en heeft in die relatief korte periode al heel wat hoogtepunten beleeft. Het bedrijf, dat zich volledig richt op online marketing, maakte een stormachtige groei door en won daarmee onder andere een prestigieuze Gouden FD Gazellen Award. Oprichters Sander Prinsen en Haico Pols begonnen in 2006 met z’n tweeën, maar staan nu aan het hoofd van de Storm Marketing Group met vijfendertig man personeel, verdeeld over drie verschillende bedrijven: het strategisch digital marketingbureau StormMC, Storm Academy, dat opleidingen op het gebied van online marketing biedt en sinds kort Digital|Insights, dat digitale marketing data op een simpele en begrijpelijke manier toegankelijk maakt voor haar klanten.

Het begon zo’n dikke vijf jaar geleden aan de keukentafel. Prinsen en Pols hadden hun baan bij een marketingbureau gedag gezegd en waren vastbesloten om een eigen bedrijf op te gaan zetten. ‘We hadden allebei het gevoel dat we ons destijds meer en meer bezig moesten houden met managementgeneuzel’, zo vertelt Prinsen. ‘En dat terwijl we allebei juist veel liever met klanten bezig zijn. Dat is waar we onze energie uit halen.’ En dus richtte het tweetal in november 2006 StormMC op, dat zich volledig richt op strategische digital marketing.

StormMC begeleidt en ondersteunt haar klanten bij de ontwikkeling, implementatie en executie van een online marketingstrategie. Daarvoor worden zowel bestaande methoden en kanalen gebruikt, als volledig nieuwe concepten uitgedacht en in de praktijk gebracht. Wat StormMC duidelijk niet is, is een zoveelste websitebouwer. ‘Integendeel’, aldus de twee oprichters van het bedrijf. ‘Over het algemeen komen klanten bij ons omdat ze al een website hebben, maar daar onvoldoende business uit weten te halen. Het is dan aan ons om zoveel mogelijk potentiële klanten naar de website te halen en deze aan het bedrijf te binden. Dat kan op meerdere manieren, denk aan zoekmachinemarketing, social media-marketing, displaymarketing, e-mailmarketing en affiliatiemarketing of combinaties daarvan.’

‘Door de steeds snellere opmars van het internet, en de laatste jaren vooral het mobiele internet, is de aandacht voor online marketing enorm gegroeid. En hoewel bij veel bedrijven het totale marketingbudget naar beneden is bijgesteld, is het geld dat voor online marketing beschikbaar is juist toegenomen’, zo zegt Pols. Het was voor de ondernemers dus een ideaal moment om te starten met StormMC. Maar het is niet alleen de marktontwikkeling die het succes verklaart. ‘Het heeft ook gewoon te maken met kwaliteit’, aldus Prinsen. ‘Veel marketingbureaus doen online marketing erbij. Wij zijn erin gespecialiseerd en hebben daardoor meer kennis en kunde in huis.

Dat bedrijven zich dat ook realiseren blijkt wel uit het groeiende aantal klanten. ‘Sinds kort zijn we bijvoorbeeld ook verantwoordelijk voor de online marketingactiviteiten van modeketen Mexx en Roompot Vakanties’, zo geeft Prinsen aan. Andere bekende opdrachtgevers van StormMC zijn onder andere Essent, Nationale Nederland, Centraal Beheer Achmea en het Wereld Natuur Fonds.

Het gaat dus goed met StormMC. Maar ook de daaruit voortgekomen Storm Academy ontwikkelt zich goed. ‘We bieden al een groot aantal trainingen en seminars op het gebied van bijvoorbeeld online marketing en social media en sinds een tijdje hebben we ook Post HBO-opleidingen Digitale Marketing Strategie en E-commerce in ons dienstenpakket’, aldus Prinsen.

Het moge duidelijk zijn dat ze bij de Storm Marketing Group niet stilzitten. ‘We blijven doorgroeien en hebben gelukkig meer dan genoeg te doen’, zo zegt Prinsen enthousiast. ‘En daarnaast staan er alweer allerlei veelbelovende projecten te wachten waar we ons op kunnen storten.’

www.stormmc.nl

Deze website maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikersbeleving. Lees onze cookieverklaring