Navigatie overslaan

Digi­tal Offi­ce Gro­nin­gen gaat nieu­we fase in

Het Digital Office Groningen (DOG), dat twee jaar geleden werd opgericht om digitale initiatieven in Groningen samen te brengen en nieuwe initiatieven te stimuleren, gaat een nieuwe fase in. Verschillende partijen, waaronder overheid, onderwijs en ondernemers, hebben het stokje overgenomen van ‘DOG-Godfather’ Nick Stevens. Vanaf begin september houden ze elke woensdagochtend een open inloop.

Er gebeurt een hoop op het gebied van digitalisering in Groningen, maar om te voorkomen dat er zaken dubbel gebeuren, initiatieven op de plank blijven liggen of dat partijen elkaar niet weten te vinden, is er het Digital Office Groningen. ‘De voornaamste taak van het Digital Office is het activeren, verbinden en stimuleren van alle digitale initiateven die er in Groningen zijn’, legt Rik Ruiter van Marketing Groningen uit.

Hij noemt als voorbeeld de digitale initiateven in het Groningse en ook noordelijke onderwijs. ‘Neem initiatieven als de Digitale Werkplaats, de Digital Society Hub van de Hanzehogeschool en het Groningen Digital Business Centre van de Rijksuniversiteit en de Hanzehogeschool. Geweldige initiatieven, maar het ontbreekt op sommige vlakken nog aan samenhang. En daar komt het Digital Office om de hoek kijken: een partij die zorgt voor samenwerking en aansluiting, maar tegelijkertijd ook voorkomt dat er dubbel werk wordt gedaan.’

Ondernemers, mensen uit het onderwijs, maar ook studenten en ambtenaren kunnen vanaf 4 september elke woensdagochtend in Het Kasteel in Groningen terecht tijdens de open inloop van de Digital Office.

Het Digital Office bestaat uit Lian de Boer (gemeente Groningen), Harold van Emst (Samenwerking Noord), Sylvia van Tol (Samenwerking Noord), Sanne Borger (Noorderpoort), Jesse Siegers (provincie Groningen), Jeroen Bos (Bossers & Cnossen / NOO) en Marco de Jong (G-force/ NOO).

Digital Office is ook te bereiken via office@digitalgroningen.com.

Deze website maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikersbeleving. Lees onze cookieverklaring