Navigatie overslaan

Frits­Jur­gens: het per­fec­te schar­nier voor de per­fec­te deur’

Een stijlvolle entree maken, dat doe je met de scharnieren van FritsJurgens. ‘Wij produceren en verkopen het perfecte scharnier voor de perfecte deur: de taatsdeur’, zo zegt directeur Marko Kamminga zelfverzekerd.

FritsJurgens legt zich sinds het begin van dit millennium toe op het ontwerp en de productie van innovatieve scharnieren voor taatsdeuren. Kenmerkend voor alle systemen van het bedrijf is dat deze niet in de vloer, maar in de deur worden bevestigd. Hierdoor zijn de Groningse taatsscharnieren vrijwel onzichtbaar en gemakkelijk en snel te plaatsen. En dan is het met de scharnieren van FritsJurgens ook nog mogelijk om taatsdeuren ook in bestaande bouw en bij vloerverwarming te realiseren

‘Voorheen was het qua draagkracht en bouwkundige voorzieningen ingewikkeld een taatsdeur toe te passen’, vertelt Kamminga. Daaraan is met de scharnieren van FritsJurgens een einde gekomen, maar uitontwikkeld is het Groningse bedrijf nog lang niet: ‘Onze klanten dagen ons constant uit, bijvoorbeeld om nog grotere deuren mogelijk te maken.’ Op de R&D-afdeling in Kolham zijn vier man dan ook continu bezig het product te testen en te verbeteren en er zijn samenwerkingen met kennisinstituten als TÜV en SKG ter borging van de kwaliteit en veiligheid. ‘Wij hebben inmiddels wereldwijd een leidende positie verworven in het high-end segment. Die willen we behouden en verder uitbouwen’, besluit Kamminga.

De innovatieve, onzichtbare scharnieren leverden de finalist van de Groninger Ondernemingsprijs 2018 al tal van internationale designprijzen én een wereldwijde afzetmarkt af. Daarbij spelen ook presentatie en marketing een grote rol: FritsJurgens streeft ook hierin naar perfectie. Zo staan de in fraai vilt verpakte brochures van het bedrijf vol prachtige sfeerbeelden van taatsdeuren in bijzondere interieurs en worden de scharnieren verzonden in een exclusieve zwarte doos.

Dankzij de samenwerking met dealers en partners, maar ook via eigen verkooppunten in Florence en Shanghai, worden deze stijlvolle dozen inmiddels al 45 landen wereldwijd geleverd.

FritsJurgens schopte het tot finalist bij de Groninger Ondernemingsprijs 2018. In het kader van die verkiezing werd onderstaande bedrijfsreportage gemaakt.

Deze website maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikersbeleving. Lees onze cookieverklaring