Navigatie overslaan

Gro­nin­gen heeft bes­te City­mar­ke­ting orga­ni­sa­tie van Nederland

De gemeente Groningen slaagt er in de eigen stad op uiterst professionele en vakkundige wijze te kunnen promoten. Dat concludeert althans de jury van de Nationale Citymarketing Trofee, die de gemeente Groningen dit jaar beloonde met de hoofdprijs: de Nationale Citymarketing Trofee.

De prijs is weliswaar toegekend aan de gemeente Groningen maar is in feite voor de organisatie ‘Marketing Groningen’, een uiterst professionele stedelijke promotieorganisatie. Daar werd enkele jaren geleden Dirk Nijdam aangetrokken als directeur die deze marketingorganisatie veranderde van een wat stoffige, onopvallende VVV in een moderne marketingorganisatie die gebruikt maakt van de modernste technieken. Dat heeft onder meer geleid tot een sterke groei van toerisme naar Stad en provincie Groningen.

De prijs werd dit jaar voor de vierde keer uitgereikt aan de beste citymarketing gemeenten van Nederland. Groningen werd eerste in de categorie grote gemeenten boven 100.000 inwoners. Daarmee liet de stad na een ‘close finish’ de andere genomineerde steden Eindhoven en Den Haag achter zich.

De jury waardeerde Groningen met name om de duidelijke keuzes die de gemeente maakt en het feit dat deze goed worden beargumenteerd. ‘Behaalde resultaten zijn relatief goed meetbaar en dienen als een goede basis voor de verdere strategie. De winnaar vaart al jarenlang een eigen koers en laat zich niet van deze koers afbrengen door incidenten en hypes’, aldus de jury.

Deze website maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikersbeleving. Lees onze cookieverklaring