Gronings ‘chilldrankje’ verovert Nederland
Om meteen maar een misverstand uit de weg te helpen: ChillCatt is zeker geen anti-energydrank, maar juist een anti-stressdrank. Dat bewijst alleen al het feit dat het drankje tegenwoordig ook te koop is bij Nederlandse pompstations: een slaapverwekkend drankje zou die schappen niet halen.
ChillCat is sinds begin vorig jaar verkrijgbaar. En van meet af aan liep het storm met het ontspannende drankje. De C1000, Spar, Albert-Heijn hebben ChillCat al in de schappen liggen en ook op Schiphol, in sportscholen, saunacentra en bij groothandelaren Lekkerland en Sligro is het te vinden. Daarnaast is het product zelfs te koop in Bulgarije, daar verkopen ze het bij de Carrefour, Shell en Makro.
In 2011 werden er direct 500.000 blikjes ChillCat verkocht; in 2012 moet dat aantal zijn verdubbeld. Maar wat er ook gebeurt: ChillCat zal het Noorden van het land als vestigingsplek niet verruilen voor de Randstad. Noordelingen zijn zelf de ultieme ChillCats, vindt de frisdrankproducent. ‘In het Noorden zijn we niet zo gehaast; mensen hebben hier nog aandacht voor elkaar.’
www.chillcat.nl