Navigatie overslaan

Gro­ning­se Fact­snapp groeit flink in coronatijd

De Groningse tool Factsnapp, waarmee bedrijven in een mum van tijd een kort marktonderzoek kunnen doen, heeft als gevolg van de coronacrisis een groei van bijna 200 procent doorgemaakt. Tientallen nieuwe bedrijven hebben een Factsnapp-onderzoek laten doen. “De vraag naar goede, actuele informatie was de laatste maanden erg hoog, en de budgetten laag”, zo verklaart Steven Noordam van Factsnapp het succes.

Volgens Noordam hebben bedrijven juist in onzekere tijden als deze veel vragen. Vragen als ‘Hoe kan ik de consument het best benaderen?’, ‘Is de boodschap van de informatiebrief duidelijk?’, of: ‘Welke invloed heeft corona op mijn merk?’. Dankzij Factsnapp kunnen vragen als deze snel worden beantwoord.

Snelle resultaten

Op Factsnapp.com kun je binnen een paar minuten zelf je onderzoek opzetten. Je kiest de doelgroep en voert direct de vragen in. Daarbij kun je kiezen uit een breed scala aan vraagtypen. Vervolgens bepaal je het aantal respondenten en de deadline en kan het onderzoek van start. Na vijf minuten stromen de resultaten live binnen.

Volgens Noordam heeft Factsnapp afgelopen maanden tientallen nieuwe klanten mogen verwelkomen, en is de omzet verdubbeld. Ook nu het bedrijfsleven weer iets op gang lijkt te komen, melden zich nog nieuwe klanten, en klanten van afgelopen maanden keren weer terug voor nieuwe onderzoeken, aldus Noordam.

Groei

Vanwege de groei betrekt Factsnapp, samen met zusterbedrijf PanelWizard Direct, deze zomer een nieuw kantoor aan de Boermandestraat in Groningen. Ondertussen wordt de tool doorontwikkeld en wordt serieus gekeken naar de mogelijkheden om ook in het buitenland actief te worden.

Factsnapp is een zusterbedrijf van Panelwizard Direct, beide onderdeel van Kien Onderzoek.

Deze website maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikersbeleving. Lees onze cookieverklaring