Navigatie overslaan

Han­ze­ho­ge­school legt met nieuw vak link tus­sen zorg en ondernemerschap

Sinds de invoering van marktwerking in de zorgsector in 2005 is de noodzaak van marketing voor zorgorganisaties fors toegenomen. De Hanzehogeschool Groningen speelt hier handig op in en start het komende studiejaar met het nieuwe vak ‘Zorgmarketing’. Hierin wordt een link gelegd tussen de zorgsector en het ondernemerschap.

Als zij Zorgmarketing volgen, werken studenten aan concrete zorgopdrachten zoals het opzetten van een marketingplan voor een ouderenzorgorganisatie of een ziekenhuis. Het vak bestaat uit twee delen: ‘Zorgmarketing 1’, waarin analyses en strategie centraal staan, en ‘Zorgmarketing 2’, waarin implementatie en marketingtactiek aan de orde komen.

Volgens lector Marketing Karel Jan Alsem worden studenten dankzij het nieuwe vak beter voorbereid op een baan in de zorg. ‘Met dit vak leren we studenten dat marketing in de zorg anders is dan andere marketing. Daarnaast leren studenten die een zorgopleiding volgen dat het niet alleen om goede, professionele gaat, maar ook om empathie en klantgerichtheid. En om durf om de zorgorganisatie op de kaart te zetten.’

In totaal kunnen vanaf september dertig studenten deelnemen aan het nieuwe vak Zorgmarketing. Het maakt voor hen niet uit welke opleiding zij aan de Hanzehogeschool volgen.

http://www.hanzehogeschool.nl

Deze website maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikersbeleving. Lees onze cookieverklaring