Hanzehogeschool legt met nieuw vak link tussen zorg en ondernemerschap
Als zij Zorgmarketing volgen, werken studenten aan concrete zorgopdrachten zoals het opzetten van een marketingplan voor een ouderenzorgorganisatie of een ziekenhuis. Het vak bestaat uit twee delen: ‘Zorgmarketing 1’, waarin analyses en strategie centraal staan, en ‘Zorgmarketing 2’, waarin implementatie en marketingtactiek aan de orde komen.
Volgens lector Marketing Karel Jan Alsem worden studenten dankzij het nieuwe vak beter voorbereid op een baan in de zorg. ‘Met dit vak leren we studenten dat marketing in de zorg anders is dan andere marketing. Daarnaast leren studenten die een zorgopleiding volgen dat het niet alleen om goede, professionele gaat, maar ook om empathie en klantgerichtheid. En om durf om de zorgorganisatie op de kaart te zetten.’
In totaal kunnen vanaf september dertig studenten deelnemen aan het nieuwe vak Zorgmarketing. Het maakt voor hen niet uit welke opleiding zij aan de Hanzehogeschool volgen.
http://www.hanzehogeschool.nl