Navigatie overslaan

Hulp­ver­le­nings­dienst Gro­nin­gen wint prijs voor bes­te overheidscampagne

De regionale veiligheidscampagne ‘Je hebt meer in huis dan je denkt’ van de Hulpverleningsdienst Groningen heeft de prestigieuze Galjaardprijs 2010 gewonnen. Deze prijs van Logeion wordt ieder jaar uitgereikt voor de beste overheidscampagne.

De vakjury roemde het feit dat de campagne zich richt op het goede gedrag van de Groningers, dat met een klein budget een hoge effectiviteit is bereikt, de samenwerking met regionale partners en de creatieve manier waarop campagne is gevoerd. Projectleider Maarten van Wieringen toonde zich bijzonder trots. ‘Erg leuk, ik ben er stil van.’

De veiligheidscampagne ‘Je hebt meer in huis dan je denkt’ is in februari 2010 gevoerd in de hele provincie, in opdracht van alle 23 gemeenten, de provincie Groningen, de waterschappen Hunze en Aa’s en Noorderzijlvest en de Hulpverleningsdienst Groningen. Het hoofddoel van de publiciteitscampagne is om het risicobewustzijn te stimuleren evenals de aanschaf van de belangrijkste onderdelen van een noodpakket. Behalve de belangrijkste onderdelen van het noodpakket is er een prominente plaats voor overstromingsrisico’s en risicokaart.provinciegroningen.nl. Uit de effectmeting is gebleken dat een op de vier respondenten het noodpakket daadwerkelijk heeft aangevuld en dat 43 procent naar aanleiding van de campagne beter weet wat te doen in een noodsituatie.

Naast de inzet van een aantal middelen is samengewerkt met RTV Noord, de calamiteitenzender in de provincie Groningen. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met internet- en communicatiebureau Fundament All Media uit Groningen.

Meer informatie over de campagne is te vinden op http://www.jehebtmeerinhuisdanjedenkt.nl

Deze website maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikersbeleving. Lees onze cookieverklaring