Navigatie overslaan

Inter­net­bu­reau Slash2: Omdat de tech­niek steeds toe­gan­ke­lij­ker is, wordt advies steeds waardevoller’

'Ons succes zit ‘m in de focus', zo zegt Werner Danhof, mede-oprichter en directeur van het Groningse internetbureau Slash2. 'Toen we begonnen, pakten we alle klussen aan die we maar konden krijgen. In die tijd kwam je daar nog mee weg. Maar wil je tegenwoordig als internetbureau succesvol zijn, dan kun je echt niet meer zonder focus: doe de dingen waar je goed in bent en waarin je echt meerwaarde kunt leveren aan je klanten.'

Danhof illustreert zijn zienswijze met een praktisch voorbeeld: 'Vroeger kon je als bureau met één enkel mailingplatform een heleboel klanten bedienen. Tegenwoordig zijn er veel goede SaaS-oplossingen (software as a service) beschikbaar voor een vast bedrag per maand. Als gebruiker kun je snel schakelen, de eenmalige investering is laag en de doorontwikkeling van het product is gewaarborgd. Voor veel partijen zijn die oplossingen toereikend; pas als er echt ingewikkelde functionaliteiten nodig zijn, kloppen ze bij een specialistische partij aan.

'Om op die veranderende markt in te spelen, koos Danhof ervoor de koers van zijn bureau te verleggen. 'We zijn van een full service internetbureau veranderd in een soort specialistisch adviesbureau. Dankzij onze jarenlange ervaring en ons werk aan grote en diverse projecten hebben we gigantisch veel kennis en kunde in huis. Dat is waar we voor onze klanten het verschil mee kunnen maken. De techniek wordt steeds toegankelijk, maar niet iedereen heeft de kennis in huis om die optimaal te benutten. Onze adviesrol wordt daardoor steeds waardevoller.”

Dus heb je ‘gewoon een simpele website’ nodig? Dan ben je bij SLASH2 niet aan het juiste adres: 'Tenzij we het natuurlijk gewoon een hele leuke klus vinden', lacht Danhof. 'Dan pakken we het met plezier op. Maar ons uitgangspunt is dat we ons vooral willen richten op grotere en ingewikkelde internetvraagstukken waarin we echt meerwaarde kunnen leveren. Projecten waarin strategie, design, techniek en online communicatie samenkomen.'

Als voorbeelden noemt hij de website van het Groninger Museum en de online huiswerkhulpdienst Mr. Chadd. 'Twee compleet verschillende projecten met allebei veel aanvliegpunten. Het Groninger Museum was op zoek naar een stabiele partner met sterke backend en support die design en functionaliteit slim weet samen te brengen. En Mr. Chadd is een startup die we vanaf het begin hebben begeleid, zowel op strategisch als technisch gebied.'

De twee projecten geven volgens Danhof een mooie doorsnede van de kern van Slash2: 'Grotere (corporate) websites, de strategische én technische begeleiding van startups en de ontwikkeling van specifieke applicaties. Het zijn die drie pijlers, in combinatie met onze gegarandeerde high availability, oftewel technische betrouwbaarheid, die samen onze grote kracht vormen.'

Ga voor meer informatie naar www.slash2.nl.

Deze website maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikersbeleving. Lees onze cookieverklaring