Internetbureau Slash2: ‘Omdat de techniek steeds toegankelijker is, wordt advies steeds waardevoller’
Danhof illustreert zijn zienswijze met een praktisch voorbeeld: 'Vroeger kon je als bureau met één enkel mailingplatform een heleboel klanten bedienen. Tegenwoordig zijn er veel goede SaaS-oplossingen (software as a service) beschikbaar voor een vast bedrag per maand. Als gebruiker kun je snel schakelen, de eenmalige investering is laag en de doorontwikkeling van het product is gewaarborgd. Voor veel partijen zijn die oplossingen toereikend; pas als er echt ingewikkelde functionaliteiten nodig zijn, kloppen ze bij een specialistische partij aan.
'Om op die veranderende markt in te spelen, koos Danhof ervoor de koers van zijn bureau te verleggen. 'We zijn van een full service internetbureau veranderd in een soort specialistisch adviesbureau. Dankzij onze jarenlange ervaring en ons werk aan grote en diverse projecten hebben we gigantisch veel kennis en kunde in huis. Dat is waar we voor onze klanten het verschil mee kunnen maken. De techniek wordt steeds toegankelijk, maar niet iedereen heeft de kennis in huis om die optimaal te benutten. Onze adviesrol wordt daardoor steeds waardevoller.”
Dus
heb je ‘gewoon een simpele website’ nodig? Dan ben je bij SLASH2 niet
aan het juiste adres: 'Tenzij we het natuurlijk gewoon een hele leuke
klus vinden', lacht Danhof. 'Dan pakken
we het met plezier op. Maar ons uitgangspunt is dat we ons vooral willen
richten op grotere en ingewikkelde internetvraagstukken waarin we echt
meerwaarde kunnen leveren. Projecten waarin strategie, design, techniek
en online communicatie samenkomen.'
Als
voorbeelden noemt hij de website van het Groninger Museum en de online
huiswerkhulpdienst Mr. Chadd. 'Twee compleet verschillende projecten met
allebei veel aanvliegpunten.
Het Groninger Museum was op zoek naar een stabiele partner met sterke
backend en support die design en functionaliteit slim weet
samen te brengen. En Mr. Chadd is een startup die we vanaf het begin
hebben begeleid, zowel op strategisch als technisch
gebied.'
De
twee projecten geven volgens Danhof een mooie doorsnede van de kern van
Slash2: 'Grotere (corporate) websites, de strategische én technische
begeleiding van startups en de ontwikkeling
van specifieke applicaties. Het zijn die drie pijlers, in combinatie met
onze gegarandeerde high availability, oftewel technische
betrouwbaarheid, die samen onze grote kracht vormen.'
Ga voor meer informatie naar www.slash2.nl.