Landelijke prijs voor groeiend Gronings bedrijf Jellow
Jellow, met vestigingen in Naarden en Groningen richt zich op freelance professionals en kan die met behulp van slimme software in contact brengen met bedrijven die op zoek zijn naar een professional. Met Jellow kun je als bedrijf je eigen netwerk van freelance professionals in kaart brengen. Jellow vult dat aan met de beste krachten uit de markt, want iedereen die zich bij Jellow aanmeldt wordt uitvoerig gescreend.
Er zijn steeds meer freelancers actief. Alleen al in de zakelijke dienstverlening telt Nederland zo’n 423.000 freelance professionals. Voor bedrijven is het echter lastig om de juiste kracht in te huren. Zo beschikt 85 procent van de Nederlandse ondernemingen niet over een actueel, compleet en toegankelijk overzicht van het eigen netwerk van freelance professionals.
“Jellow helpt bedrijven om hun eigen talentpool van freelance professionals in kaart te brengen, uit te bouwen en te onderhouden”, verduidelijkt algemeen directeur Noel Wilson. “Die talentpool wordt vervolgens verbonden met het netwerk van andere deelnemende bedrijven. Op die manier wordt er gezamenlijk gebouwd aan één groot netwerk. Anders gezegd; durf één netwerk te delen om er honderden voor terug te krijgen.”
Jellow is op 1 januari 2013 ‘live’ gegaan. Het is een initiatief van Noel Wilson, Lars Evers en Sanne Schaap. Deze online entrepreneurs hebben in de afgelopen jaren direct en indirect veel te maken gehad met interim bemiddeling. Een markt die lange tijd hetzelfde is gebleven, maar net als verschillende andere markten toe is aan verandering.
Tijdens de Staffing Awards bleek dat Jellow nu al tot de top van Nederland behoort. Het bedrijf haalde immers een zevende plaats in een ranglijst met 384 deelnemende organisaties. De kwaliteit van deelnemende organisaties is gemeten op basis van de referenties van meer dan 16.200 zzp’ers en 4.800 opdrachtgevers met transparantie, tarief en betalingstermijn als belangrijkste criteria.
Lars Evers is blij met de prijs. “We hadden dit niet verwacht. Vooral niet omdat we nog maar twee jaar bestaan. Het was een grote en aangename verrassing. Het winnen van deze prijs is een geweldige bevestiging van onze visie op de veranderende markt voor intermediairs. Wij zijn van mening dat je opdrachtgevers en professionals op een andere manier bij elkaar kan brengen met als speerpunten; transparantie, kwaliteit en focus.”
Jellow wil gaan groeien. Niet alleen in eigen land, maar ook internationaal. Daarom kreeg het onder andere een financiering van 500.000 euro van de NOM. Dat geld wordt geïnvesteerd in kennis en nieuwe medewerkers. “In 2016 en 2017 willen we echt doorstomen. Jellow moet echt niet meer weg te denken zijn in de wereld van zzp’ers en freelancers.”