Navigatie overslaan

Mil­joe­nen­or­der ver­volg­cam­pag­ne Er Gaat Niets Boven Groningen’

De Europees aanbestede vervolgcampagne ‘Er Gaat Niets Boven Groningen’ is gegund aan de bedrijven Thabasco uit Groningen en D.NL Contact uit Steinfurt (Duitsland).

In juli heeft Marketing Groningen, in opdracht van de Provincie Groningen, een Europese aanvraag gedaan voor de uitvoering van een nieuwe grootschalige toeristische campagne. Deze campagne is een vervolg op de landelijke Er Gaat Niets Boven Groningen campagne, welke destijds een waarde van 84 miljoen euro aan herleidbare bestedingen heeft opgeleverd. Een voor regiocampagnes uniek rendement en derhalve in 2008 beloond met een bronzen Effie.

De nieuwe campagne bestaat uit twee deelcampagnes, één voor de Nederlandse markt en één voor de Duitse markt en gaat eind dit jaar van start en loopt tot en met 2012.

Het budget voor het Nederlandse deel van de campagne bedraagt 1,6 miljoen euro, voor de Duitse campagne is 320.000 euro gereserveerd. Beide bedragen worden ingezet voor de komende vier jaar. Uit de zestien kandidaten die zich hebben ingeschreven zijn Thabasco voor de Nederlandse deelcampagne en D.NL Contact voor de Duitse deelcampagne geselecteerd. Medio december worden de eerste inhoudelijke uitingen en mediakeuzes betreffende de campagne gepresenteerd.

Deze website maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikersbeleving. Lees onze cookieverklaring