Navigatie overslaan

Nieu­we cam­pag­ne Top­Dut­ch moet inter­na­ti­o­na­le bedrij­ven verleiden

Er komt een nieuwe TopDutch-campagne die Noord-Nederland promoot als vestigingslocatie voor internationale bedrijven. De drie noordelijke provincies steken elk 300.000 euro in de campagne. De campagne gaat waarschijnlijk na de zomer van start.

Het doel van de campagne is om Noord-Nederland te promoten bij internationale bedrijven en ze zo te bewegen te kiezen voor een vestiging in een van de drie noordelijke provincies.

“Gezamenlijke branding draagt bij aan het verder versterken van de noordelijke samenwerking en het uitdragen van de trots op de vele krachtige economische initiatieven die reeds in het Noorden ontplooid worden”, aldus de provincie Groningen.

TopDutch ging in 2016 van start met als doel de Tesla-fabriek naar het Noorden te halen. Die missie mislukte maar desondanks hebben zich afgelopen jaren diverse internationale bedrijven in het Noorden gevestigd.

En als het aan de drie noordelijke provincies ligt, worden dat er dus meer. De campagne wordt uitgevoerd door de NOM, in opdracht van de drie noordelijke provincies.

Foto: Deon Prins

Deze website maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikersbeleving. Lees onze cookieverklaring