Navigatie overslaan

Nieu­we rou­te leidt theFactor.e naar nieu­we successen

Twee jaar terug zag de directie van theFactor.e dat het anders moest: de traditionele inrichting van het bedrijf en het werkproces werkten niet meer. Medewerkers waren niet blij en theFactor.e werd voor haar klanten meer leverancier dan partner. Tijd dus voor verandering. De managementlaag werd opgeheven, er werd fors geïnvesteerd in zelfredzaamheid van collega’s en zelfsturing in teams. De omslag werpt zijn vruchten af: niet voor niks werd het Groningse bedrijf vorig jaar door Emerce uitgeroepen tot het beste middelgrote fullservice internetbureau van Nederland en ook de nominatie voor de Groninger Ondernemingsprijs bewijst dat de gekozen route de juiste is.

De online wereld is een hectische markt. Niet de sterksten of de grootsten zullen overleven maar degenen die zich het meest makkelijk kunnen aanpassen, zo zien ze bij theFactor.e. En dus gaan de Groningers eigenzinnig te werk. De online wereld wordt gedomineerd door hypes, buzz woorden en focus op technologie. Techniek maakt wel alles mogelijk maar het is de mens die het verschil maakt. Vanuit haar Groningse nuchterheid stelt theFactor.e mensen centraal. Klanten zijn echt onderdeel van teams: er wordt niets ontworpen zonder directe betrokkenheid van eindgebruikers. Zo maakt theFactor.e online persoonlijk.

Dat zorgt niet alleen voor tevredener klanten; ook de medewerkers zijn tevredener. De creativiteit en vrijheid zijn toegenomen nu samenwerking, zelfstandigheid en ondernemerschap de toon bepalen. Om kennisuitwisseling en -ontwikkeling te stimuleren biedt theFactor.e volop ruimte aan nieuwe talenten. Daarbij wordt nauw samengewerkt met de Hanzehogeschool en de NHL. Innoveren en grenzen verleggen is daardoor de dagelijkse praktijk bij theFactor.e.

Een mooie exponent van die bedrijfscultuur is de jaarlijkse Innovatieweek die theFactor.e organiseert. Het bedrijf sluit dan één week lang zijn deuren, de medewerkers gaan met z'n allen in creatief beraad en komen vervolgens met innovatieve ideeën. Een stemronde volgt om de beste ideeën te kiezen. Een voorbeeld van zo’n idee dat ook werkelijkheid werd is de 'Billy bus': een mobiele testlocatie met een gezellige woonkamersfeer. 'Billy rijdt naar de eindgebruikers toe', legt Mireille Stomp, Content Strateeg, uit. 'Zo maken we het voor onze testpersonen en onze opdrachtgevers een stuk gemakkelijker.'

Gezonde groei
Het vormt voor theFactor.e geen belemmering dat het merendeel van haar grote klanten zich in het Westen bevindt. Digitale middelen en de nuchtere insteek maken het mogelijk om vanuit Groningen relevant en dichtbij alle klanten in de Randstad te zijn. De ambitie om te groeien is zeker aanwezig, doch met enige Groningse gereserveerdheid: 'Het is niet groeien om het groeien. We willen vooral zorgen dat we relevant zijn in de markt en dat we mooie dingen kunnen maken!'

Bekijk hieronder de film die over theFactor.e werd gemaakt in het kader van de nominatie voor de Groninger Ondernemingsprijs 2017.

Deze website maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikersbeleving. Lees onze cookieverklaring