Navigatie overslaan

Op ter­ras drank­je bestel­len en beta­len per sms

Een Gronings bedrijf is deze zomer landelijk in het nieuws gekomen doordat het een systeem heeft ontwikkeld waarbij mensen op een terrasje bestellingen kunnen doen via sms. Inmiddels is er al in meerdere horecagelegenheden ervaring opgedaan met het systeem, waarbij ook gebruik gemaakt wordt van een telefonisch betalingssysteem van de Rabobank.

Op een terras een drankje of een maaltijd bestellen via je mobiele telefoon is nu mogelijk dankzij het in Groningen ontwikkelde 'MyOrder'. Dit systeem is ontwikkeld door het ICT-bedrijf ITIS en werkt via mobiel internet. De klant zoekt de menukaart van het etablissement waar hij zich bevindt op de site mobile.myorder.nl en plaatst daar met vermelding van zijn tafelnummer zijn bestelling.
Via Rabobank Mobiel wordt het bedrag vervolgens vanzelf afgeschreven van de rekening van de klant en rolt er achter de bar een bonnetje uit de kassa met de bestelling, het tafelnummer en de mededeling dat de order al betaald is.

Op dit moment zijn er al twee horecagelegenheden, Kaap Hoorn in Haren en De Pintelier in Groningen, waar gebruik gemaakt kan worden van MyOrder. Volgens ITIS is het zowel een service voor de horecaklant als voor de horecaondernemer. "Het scheelt beide tijd en het café of restaurant heeft minder bedienend personeel nodig", aldus Thomas Brinkman van ITIS.

Deze website maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikersbeleving. Lees onze cookieverklaring