Peperzaken dwingt zichzelf te innoveren
De innovatiedrang van Peperzaken komt voort uit het feit dat het bedrijf elke drie maanden met iets nieuws moet komen om in de branche interessant te blijven. Twintig procent van de tijd wordt gestoken in het zoeken naar nieuwe ideeën. Ook denkt het development-bureau intensief mee met de opdrachten van derden. Daardoor komen producten er af en toe heel anders uit te zien dan de opdrachtgever van te voren voor ogen had. Peperzaken is een flexibele, enthousiaste partij die tot leven komt wanneer er een technische uitdaging op tafel gegooid wordt.
Peperzaken is gevestigd in Groningen omdat daar een goed ondernemersklimaat is. Het bedrijf vindt de nuchterheid in het Noorden fijn en de kosten zijn er laag. Daarnaast wordt er veel samengewerkt met bedrijven in de regio en met de Hanzehogeschool. De medewerkers van Peperzaken zijn allemaal oud-studenten van die Groningse instelling voor hoger beroepsonderwijs. Nog steeds zijn ze bij de kennisinstelling betrokken, want af en toe verzorgt Peperzaken presentaties bij de studie Communicatiesystemen. Naast de presentaties biedt het bedrijf ook stageplekken aan de studenten van de opleiding.
In de toekomst wil het development bureau zich nog veel meer richten op mobiele platformen. Op dit moment is het bezig met een bijzonder innovatief product, namelijk een applicatie voor mobiel winkelen. Alle ontwikkelingen brengen wel met zich mee dat Peperzaken binnenkort op zoek moet naar een nieuw bedrijfspand. Volgens eigenaar Joshua Peper groeit het bureau door de drukte namelijk bijna uit z’n jasje.