Navigatie overslaan

Soft­wa­re­be­drijf Klip­pa schiet zorg te hulp: gra­tis tool voor zorginstellingen

Het Groningse softwarebedrijf Klippa schiet de zorg te hulp. Zorgorganisaties over de hele wereld mogen een jaar lang gebruik maken van de onkosten- en factuurverwerkingstool van Klippa. Dit kan op afstand, zodat de kans op besmetting met corona minimaal is.

"Ziekenhuizen en andere zorginstellingen draaien overuren om het toenemende aantal Corona-patiënten op te vangen. We willen er alles aan doen om te helpen en daarom hebben we besloten om ons product en onze service gratis aan te bieden”, zegt Yeelen Knegtering, CEO en mede-oprichter van Klippa. Met tool van Klippa worden de onder meer onkosten- en factuaratieprocessen gedigitaliseerd. Het hele proces kan vanuit huis worden gedaan met een pc, tablet of mobiele telefoon, waardoor fysiek contact wordt vermeden.

Administratie

Elke zorginstelling, waar ook ter wereld, kan contact opnemen met Klippa om te profiteren van het aanbod. Het aanbod staat voor een jaar en het bedrijf doet de installatie en implementatie ook gratis. Dit kan één of twee dagen duren, afhankelijk van de grootte van de afdeling, aldus Klippa.

Als de implementatie klaar is, kunnen organisaties beginnen met het scannen van kwitanties, facturen of andere documenten, en de gegevens worden automatisch naar een dashboard gestuurd waarin financials kunnen goedkeuren, weigeren en verwerken. Al het werk kan vanuit huis gebeuren. Knegtering: "De tool versnelt meestal het administratieve proces met 70%, wat betekent dat niet-medisch personeel meer tijd heeft voor meer urgente zaken".

Klippa

Klippa is een Groningse scale-up die in 2015 werd opgericht door zes IT-specialisten. Het bedrijf heeft als doel om omslachtige documentstromen te digitaliseren en automatiseren aan de hand van moderne technologieën, zoals machine learning en OCR. Inmiddels heeft het tech-bedrijf ook een kantoor in Amsterdam, bedient het meer dan duizend klanten in het binnen- én buitenland en heeft het diverse productlijnen in de markt. Dit zijn bijvoorbeeld apps en software voor het verbeteren van administratieve processen, het scannen van bonnen en facturen, declaratieverwerking, identiteit validatie en data-extractie.


Deze website maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikersbeleving. Lees onze cookieverklaring