Navigatie overslaan

Spe­ci­a­le Limi­ted Edi­ti­on Bowie-tic­kets’ voor ondernemers

Na Londen, Toronto, Sao Paulo, Berlijn, Chicago, Parijs en Melbourne komt de tentoonstelling ‘David Bowie is’ in december naar Groningen. Er is nu al veel aandacht voor de unieke expositie en de verwachting is dan ook dat de kaarten als warme broodjes over de toonbank zullen vliegen. Het Groninger Museum biedt ondernemers echter speciale ‘Limited Edition Bowie Tickets’, waarmee ze ongetwijfeld veel indruk kunnen maken op hun relaties. ‘Een dergelijke spraakmakende tentoonstelling is natuur uitermate geschikt voor een stukje relatiemarketing’, aldus museumdirecteur Andreas Blühm. ‘En daarnaast bieden we het bedrijfsleven op deze manier de kans om als ambassadeur van het museum op te treden.’

De tentoonstelling is het eerste internationale overzicht van de uitzonderlijke carrière van David Bowie, één van de meest baanbrekende en invloedrijke artiesten uit de afgelopen eeuw. Het Victoria & Albert Museum in Londen heeft meer dan 300 objecten uit het David Bowie-archief, waaronder handgeschreven songteksten, originele kostuums, fotografie, ontwerpen van albums en zeldzaam materiaal van de afgelopen 50 jaar voor het eerst samengebracht. De tentoonstelling demonstreert hoe Bowie’s werk is beïnvloed door en invloed heeft gehad op uiteenlopende stromingen in kunst, design, theater en de hedendaagse cultuur.

‘Wij zijn natuurlijk hartstikke blij en trots dat wij deze tentoonstelling naar Nederland kunnen halen’, zo zegt museum directeur Andreas Blühm. ‘De tentoonstelling spreekt tot de verbeelding, niet alleen voor de fans van David Bowie, maar voor een breed publiek. Daarnaast past het raakvlak tussen mode, design en hedendaagse kunst perfect bij het Groninger Museum.’

De tentoonstelling startte in 2013 in het Victoria en Albert Museum in Londen en was daar bijna zes maanden te zien. Hij trok daar ruim 300.000 bezoekers, onder wie veel internationale sterren, zoals Debbie Harry, Dame Vivienne Westwood, Robert Redford, Anna Wintour en Kate Moss. De tentoonstelling reist via onder andere Toronto, Sao Paulo, Chicago, Parijs en Melbourne naar het Groninger Museum. ‘De aandacht die deze tentoonstelling al maanden voor de opening trekt, wekt grote verwachtingen’, aldus Blühm. ‘Met het binnenhalen van ‘David Bowie is’ zetten we Noord-Nederland weer op de culturele kaart.’

In de andere steden waren populaire dagen al snel uitverkocht, ook in de voorverkoop. ‘Een bezoek aan de tentoonstelling is daarmee dé kans voor relatiemarketing’, aldus Blühm. ‘Daarom bieden we een selecte groep ondernemers een speciaal arrangement aan. Voor 1500 euro krijgen ze tien kaarten waarmee zij en hun relaties altijd verzekerd zijn van toegang tot de tentoonstelling, terwijl andere bezoekers bij de aanschaf van hun kaartje gebonden zijn aan een tijd en datum. Daarnaast ontvangen de deelnemende bedrijven twee uitgebreide catalogi van de expositie, waarin zij zelf als ambassadeur worden vernoemd, en geven we iedereen in het gezelschap de mogelijkheid over de expositie na te praten onder het genot van een goed glas champagne.’

Voor meer informatie, kijk op: http://www.groningermuseum.nl/David-Bowie

Deze website maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikersbeleving. Lees onze cookieverklaring