Trendship 2018: ‘De digitale toekomst van Europa ligt in Groningen’
Trendship bestond dit jaar uit meerdere deelevents. Zo was het mainstage en de ‘playground’ ’s ochtends, tijdens Trendship Talent, het domein van de nieuwe generatie. Zo’n 1600 studenten maakten er kennis met de banen van de toekomst en bouwden ondertussen een feestje met onder meer Kraantje Pappie.
Terwijl de studenten hun feestje vierden, bevolkten honderden ondernemers de Theaterzaal van MartiniPlaza voor de Trendship Academy. Zij lieten zich inspireren door keynotes van onder meer topkok Ron Blaauw en marketingstrateeg Igor Beuker over branding, e-commerce, smaakbeleving, werkgeluk en de customer journey.
In zowel het main event als het zijprogramma en op de playground klonk één belangrijk advies door: ‘Durf risico’s te nemen, alleen dan kom je verder’. Veel van de succesverhalen en technische innovaties die tijdens Trendship voorbij kwamen, hadden niet bestaan als de bedenkers en ontwikkelaars op het randje waren blijven staan zonder een sprong te wagen.