WoodWatch: succesvol studentenbedrijf zet de trend met houten horloges
De Groningse schoolvrienden Daniël Salimian en Kevin van der Veer richtten zo’n vier jaar geleden samen met studievriend Jeroen Westerbeek WoodWatch op. Ze wilden graag de markt op met een modern houten product. Houten zonnebrillen zag je ook in die tijd al volop, maar een horloge van hout leek ze minstens zo cool. En ze waren niet de enige die er zo over dachten: de eerste modellen die WoodWatch ontwierp en online zette, waren namelijk al verkocht voordat de productie kon beginnen.
In de jaren die volgden bleef WoodWatch het goed doen. Niet voor niks eindigde het bedrijf dit jaar op de derde plaats in de Emerce Top 50 van snelstgroeiende webwinkels met een omzet van meer dan een half miljoen euro. En dan zijn ze ook nog eens genomineerd voor de titel Jonge Ondernemer van het Jaar van online ondernemersplatform Sprout.
‘De horloges zijn stuk voor stuk uniek en je ziet het vakmanschap erachter tot in de details’, zo verklaart Daniël Salimian het succes op de stempagina van de Jonge Ondernemer van het Jaar-verkiezing. Ook licht hij er de ambitieuze plannen van het Groningse studentenbedrijf toe: ‘We zijn nog voornamelijk een online speler, met een Europese focus. Maar dit jaar staat in het teken van verdere expansie door Europa en daarbuiten, en het veroveren van de offline retailmarkt.’
De vakmannen achter dit bijzondere product planten via Trees For All bomen in de Filipijnen om de houtproductie van hun houten horloges te compenseren. Mooi én verantwoord dus.