Yspeert Advocaten wil aan Eemsgolaan kantoor worden met beste dienstverlening van Noord-Nederland
In het nieuwe kantoor kunnen de circa veertig medewerkers, onder wie ruim dertig advocaten en juristen, nu uitstekend uit de voeten. "We zijn ontzettend blij met ons nieuwe kantoor. Alle advocaten kunnen zich terugtrekken op hun eigen kamer wanneer ze zich verdiepen in ingewikkelde zaken. Maar tegelijkertijd zitten ze allemaal op één verdieping, waardoor iedereen uitstekend onderling kan worden samengewerkt. En de locatie is ook prachtig om cliënten te ontvangen", vertelt Ruth Pruim, voorzitter van het bestuur van Yspeert Advocaten.
Het nieuwe kantoor is eigenlijk ook de afrondende fase van -, een ‘transformatie’ van de organisatie van Yspeert. Dat is decennialang een traditioneel advocatenkantoor geweest, waarin elke advocaat eigenlijk z’n eigen koninkrijkje had, en van alle markten thuis was. Maar de juridische wereld is zó ingewikkeld geworden dat het belangrijk is dat alle specialismen er op topniveau worden beoefend. "En daarom hebben we gezegd: we willen niet meer allemaal kleine onderneminkjes, maar we zijn één team, waarin iedereen dát doet waarin hij goed is. Niemand kan nu eenmaal overál goed in zijn. Daarom proberen we onze medewerkers hier uit te dagen en te faciliteren om zijn kwaliteit op het hoogste niveau te beoefenen", aldus Ruth Pruim.
Terwijl ze dit vertelt begint ze steeds enthousiaster te spreken, want ze heeft er duidelijk plezier in om het kantoor zódanig in te richten dat iedereen optimaal kan functioneren en zich ontwikkelen. Dat bindt en verbindt.
Een andere belangrijke waarde bij Yspeert vormt ook het klantgericht denken in plaats van het dossiergericht denken. Onderdeel daarvan is het verhogen van het kennisniveau binnen de organisaties van cliënten en het verbeteren van de repeterende processen. De dienstverlening is daarmee gericht op risico- en kostenbeheersing. "Daarmee ontwikkelen we een duurzame relatie met de klant, en zijn we continu gericht op onze toegevoegde waarde", zegt Ruth Pruim.
En wanneer cliënten met alle egards en respect worden behandeld, hoort daar ook een passende ontvangstruimte en dito interieur bij. Communicatie- en marketing manager Martine Millet heeft daarbij belangrijke adviezen gegeven. Martine komt uit de horeca, en daar weten ze inhoud te geven aan ‘hospitality’. Daarin tracht ze ook invulling te geven bij het advocatenkantoor.
"In elk geval kunnen we nu uitstekend uit de voeten in ons nieuwe kantoorgebouw. We kunnen hier onze ambitie verder realiseren. Wij willen dus beslist niet het grootste kantoor worden, omdat het zo mooi klinkt dat je de grootste bent. Nee: wij gaan onze dienstverlening naar een nog hoger niveau tillen en daarmee worden we het beste kantoor van Noord Nederland", besluit Ruth Pruim met een knipoog.