Navigatie overslaan

Nieu­we pitch­wed­strijd: zoek­tocht naar cul­tuur op afstand

De noordelijke ondernemersverenigingen, marketingorganisaties en NDC mediagroep hebben opnieuw een pitchwedstrijd uitgeschreven. Dit keer worden noordelijke creatieveling en makers opgeroepen om met plannen te komen voor cultuur op afstand. “Hoe moeten kunst en cultuur eruit komen te zien in het ‘nieuwe normaal?’”, aldus de initiatiefnemers.

Eerder schreven de partijen al een pitchwedstrijd uit om het 1,5 meter-toerisme in Groningen een impuls te geven. Daarop kwamen 230 inzendingen binnen. Het plan voor een mega foodcourt, in de vorm van een eenrichtingswandeling, kwam als winnaar uit de bus.

Met de pitchwedstrijd willen de initiatiefnemers stimuleren dat er meer creatieve en innovatieve oplossingen komen voor de culturele sector om, zodra dat kan, binnen de 1,5 meter restrictie weer op te starten.

Steun voor winnende idee

De beste inzending krijgt te de steun die nodig is om het idee te realiseren. De plannen worden beoordeeld op originaliteit, haalbaarheid en schaalbaarheid. De ideeën kunnen, op maximaal één A4-tje, uiterlijk 11 mei voor 08.00 uur ingestuurd worden naar ideeen@vnoncw-mkbnoord.nl onder vermelding van open call cultuur. Het winnende idee wordt gepubliceerd in het Dagblad van het Noorden en de Leeuwarder Courant rond 14-16 mei.

Dit is een initiatief van VNO NCW Noord, MKB Noord, NDC Mediagroep, Marketing Drenthe, Merk Fryslân, Marketing Groningen en Stichting Beringer Hazewinkel. Dat gebeurde in samenwerking met LF2028, Museumfederatie Fryslân, Biblionet Groningen, CGTC, De Verhalen van Groningen, Erfgoedpartners, Vrijdag en Stichting Kunst & Cultuur.

Deze website maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikersbeleving. Lees onze cookieverklaring